Rasism?

Alla har rätt till sin egna åsikt, men jag blir faktiskt lite rädd när SD kommer in i riksdagen. Jag är inte politiskt insatt överhuvudtaget, men det känns inte bra. Sverigedemokraterna grundades av nynazister, och dom maskerar sin främlingsfientlighet genom att imitera ett allvarsamt svenskt samhällsengagemang. Ja, dom invandrare som förstör och blir kriminella ska inte få stanna här - men dom andra då? Ska dom nekas en chans till ett bättre liv på grund av att någon annan har gjort fel? Åkesson säger att muslimer är det största hotet i sverige idag. På vilket sätt är dom ett hot? För att dom har burka? För att dom inte ser ut som oss? Jag tror knappast att alla som är muslimer vill spränga bomber och förstöra vårat samhälle. Vad hände med att alla är lika mycket värda?

"Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen"

"En rasist är en rasist"


Om det är någon som kan något om det här lite mer ingående får ni gärna kommentera eran åsikt. Jag kan verkligen ingenting om politik, så jag ber om ursäkt om jag säger något felaktigt.

Kommentarer
Postat av: Emelie's WickedTime

fast nu är det ju så att inte alla som är med i sverigedemokraterna är rasister.

2010-09-22 @ 18:29:45
URL: http://wickedtime.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv Emelie: nej, självklart inte! Jag har vänner som röstat på SD och dom är inte rasister. Jag kan tycka att vissa av deras punkter är bra, t.ex. det om att invandrare som blir kriminella och förstör ska skickas härifrån, däremot gillar jag inte att Åkesson framhäver muslimer som något slags hot som måste utrotas. Självklart är inte alla rasister men jag tror tyvärr att en ganska stor del utav dom är det.

2010-09-22 @ 19:52:43
URL: http://bananaspoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback