Jag är inte svag, jag är kär

"När hon ignorerar dig, Ge henne din uppmärksamhet."

Tänker ingen på mig just nu? Är det ingen som bryr sig? Finns det ingen som undrar vad jag gör? Hur jag mår? Vad jag gjort idag? Vilken färg det är på mina sockar?

Det är jobbigt när det känns som att man älskar någon mer än vad dom älskar en tillbaka. Det är plågsamt och  långsamt och smärtsamt och en väldans massa olika -samt, för det är inget som syns utan det märks bara när man liksom tittar in i hjärtat på någon. Det är som att någon stryckt in hjärtat i ett skruvstäd och klämmer åt en liten, liten bit åt gången. Det gör så otroligt ont att du bara vill lägga dig ner på marken och gråta men ändå inte tillräckligt ont för att du ska skrika. Men det kanske är just det man borde göra? Skrika så mycket att man blir hes och lungorna spricker bara för att få dig att märka. För att få dig att förstå. För man känenr sig så otroligt ensam. Det är inte det att man måste höra av sig var 5:e minut, bara det att man kan höra av sig någon gång under dagen, bara sådär, och säga att man tänker på en eller kanske saknar en. För konstigt nog saknar jag ofta. Det är ju dig tankarna flyr till när jag inte behöver tänka och det är dina armar runt mig som saknas när jag ligger där i sängen och ska sova. Kalla mig blödig, töntig, kanske till och med svag, men du har fel. Jag är inte svag, jag är kär. Så otroligt, oundvikligt kär och det försvinner inte hur jag än gör. Inte för att jag vill att det ska försvinna, kanske dämpas lite bara, eller egentligen vill jag att det aldrig någonsin ska försvinna: jag vill att du ska känna likadant. Det är nog det jag har försökt komma fram till, efter flera rader av tankar och hjärtan är det just precis det som jag vill att du ska förstå. Visa att jag betyder något. Visa att du älskar mig. Jag vet att du gör det, men visa det ändå. För jag är blödig, töntig, kanske till och med svag, och dina ord är det enda som gör mig stark.


"Om hon kollar på dina läppar, kyss henne."


Kommentarer
Postat av: frehdo

uh.. jag känner precis likadant.

så svårt att förklara det i ord, men du lyckas rätt bra..

hoppas det löser sig! ni är så fina tillsammans <3

2009-10-05 @ 21:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback