Dream On

You won't be sad or broken tonight
you won't be squealed on, ripped off tonight
you won't be back-stabbed, double cross, face down
teeth knocked out, lying in a gutter somewhere
So dream on.


Jag hoppas. För en gång skull.
Det är litet och skört men det finns ändå där och det gör
en sån otroligt stor skillnad.
En liten, liten flamma som lyser upp hela mig.
Det lilla extra som gör så jag kan ta det där sista steget som
tillslut räddar mig.
Det lilla extra som ger mig orken att gå upp ur min säng varje
morgon och sedan kämpa genom hela dagen för att få lägga
mig där igen.
Det lilla extra som gör att jag klarar av att stå när det blåser
som hårdast och när jag känner mig som ensammast.
Det lilla extra som får mig att skaka bort all skit som folk kommer på.
Hopp.
Och det är tack vare dig.


..Men tro inte att jag inte blir ledsen. Tro inte att jag inte tar åt mig,
att jag står emot allt för det gör jag tyvärr inte. För det gör
mig verkligen ledsen och det värsta är att jag inte kan göra
något åt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback