För jag har all tid i världen när jag väntar på dig

Jag hade glömt.
Jag hade förskjutit varje ord, varje känsla, varje rörelse. Alla minnen och alla andetag var som bortblåsta med en vind som aldrig vände, dom seglade iväg över mitt hav av mina tårar för att aldrig hitta tillbaka igen.

Men så kommer du och hela min existens sprängs i bitar. Min tillvaro blir krossad och den förstörs totalt när du ser rakt igenom min tjocka mur som jag byggt upp för att ingen ska komma nära. Du slog sönder den med en enda blick och nu är du nära, så nära att jag inte längre kan hindra mig själv från att närma mig ännu mer. För det är just det som är grejen; jag vill vara så nära dig som möjligt.

Dom säger att dom inte vet. Dom säger att vi är bra och dom säger att jag är dålig men dom säger alltid så mycket. Vad finns det egentligen att säga? Jag har dig, mer än så behöver jag inte. Jag behöver inte höra om det inte hörs ifrån dig.

Väntar du på mig? För nu är jag på väg, och jag kan vänta här om du inte kan just nu för jag har all tid i världen när jag väntar på dig.

© by Sandra Thorén, 20-04-09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback