Dialekt

En rätt kul grej, där jag bor pratar alla äldre människor väskötska. Riktigt "bonnig" dialekt, haha sjukt kul att prata sånt för det är inte många som förstår. Ett exempel..


"Jag vill ha krösemos på potätera, nä dä ä la inte syteligt dä! Sluta pöla mä dä dära nu, å môsa dek hit, nä där saa ja setta, flö på dek! Sen får du räfsa bôrt allt bôs å môs i ränna ute för dä blir öfsadrôp å snöglôp, ja du får la ta ena baaseslaana te hjälp. Dä ä mô bôs! Tjeligt, men så ä dä mä dä!"


Någon som förstår, haha?





Sitter i skolan nu, ska ha idrott vid ett och sen ska jag iväg och jobba. Blir mycket tråkiga updates atm men det är för att jag har sjukt mycket att göra, sorry.

Kommentarer
Postat av: Marielle

haha, jag förstår eftersom jag är från skara ;)

förresten, superfin blogg! har läst den ett tag nu.

2010-05-27 @ 16:20:17
URL: http://supernovaa.blogg.se/
Postat av: marijera

Thank you for the reply. you has a very wonderful talent.

I am very honored.

I want you to draw in the illustration.

It gets excited.

Of course, I want to introduce the illustration by the blog.^^

There are my two blogs.

One is an official blog of ELLE GIRL.

Another is a blog of private.



My best regards. xoxo!

2010-05-28 @ 12:52:20
URL: http://ameblo.jp/komarichan/
Postat av: Marielle

sv; haha, jag pratar verkligen så ibland också! eller jag säger typ; "körv å brö", "körka" (kyrka) osvosv. Till och med folk i min klass börjar skratta åt det ;)

2010-05-28 @ 21:56:20
URL: http://supernovaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback