...

Hur vet man att en person går att lita på? Hur ser man att en person inte ljuger? Och om man ljugit en gång, hur stor är chansen att man sedan ljuger igen..?

Hur ser man vilka som egentligen bryr sig? Hur märker man att det finns någon där när det är som mörkast? Hur bevisar man som person att man aldrig skulle ljuga? Hur gör man?

Hur märker man att en person säger såkallade "vita" lögner? Om det finns något jag hatar så är det vita lögner, för när sanningen tillslut kommer fram gör den så mycket ondare än vad den hade gjort om man bara hade sagt som det varit från första början. Att höra något från en annan person är som ett knivhugg i hjärtat för det kommer så ofta ut så väldigt fel. Förstorat och förvrängt så mycket att det inte ens liknar vad som egentligen hände.

Att ljuga för sin egna fördel är något av det hemskaste som finns. Man har aldrig någon anledning till att göra det, vad det än gäller. Det är precis som en vit lögn, sanningen kommer alltid fram tillslut!

Lögner är det värsta som finns. Att svika någon är det värsta man kan göra och att ljuga för att förstöra är ännu värre.


..Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska göra. Jag har lite för mycket att tänka på. Vill bara släppa allt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback