Lista

Hittade listan hos min arbetskollega Belinda, och eftersom jag är så jädra dålig på att skriva inlägg tänkte jag att jag skulle fylla i den jag med.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja! Jag reste utomlands utan föräldrar, jag köpte en lägenhet, tog studenten, tattuerade mig, skaffade ett fast jobb, tvättade kläder (ja, skratta på ni bara.....), var på festival, spelade med mitt band för helt okända människor!

2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Jag hade nog inga nyårslöften, och om jag hade så kommer jag inte ihåg dom..

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej!

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, farfar.

5. Vilka länder besökte du?
Marocko! (sverige räknas inte antar jag)



6. Är det något du saknat i år som du vill ha nästa år?
Lite mer.. stabilitet, om man nu kan önska sig det.

7. Vilket datum från i år kommer du alltid minnas, och varför?
tar bara med dom positiva här, och isåfall så är det:
01/9 - flyttade hemifrån
6/11 - köpte min fina, fina katt!

8. Vad var din största framgång?

Att jag tog studenten och att jag bevisade för mig själv (men mest för alla andra) att jag faktiskt klarar av att ta hand om mig själv och bo ensam!


9. Största misstaget?

Har inte gjort något jättestort misstag, vad jag kommer ihåg.. Det skulle möjligtvis vara att jag lät en fin vän försvinna.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, förutom det vanliga så har det varit massor med förkylningar, men har inte skadat mig något i alla fall. Om man nu inte räknar med lite rivsår från katten.

11. Bästa köpet?
Lägenheten och katten!!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Marockoresan, lägenheten och inredning till lägenheten. Och kläder, som vanligt.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alldeles för många saker för att skriva här, men kortfattat så var det helt mina fina vänner.




14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om detta år?
Om sanningen ska fram - Eric Amarillo, Under cover of darkness - the Strokes, Jag kommer - Veronica Maggio, Vart jag mig i världen vänder - den Svenska Björnstammen, 1000000 Nollor och Kallakallacka - Kapten Röd, Ceasar - I Blame Coco, Let's go surfing - the Drums, I follow rivers - Lykke Li, Titta när han dansar - Panda Da Panda, Scary monsters and nice sprites - Skrillex, Electric Feel - MGMT, MED MERA!!!!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Levt!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Sovit och varit hemma, och tagit lite mer risker!

18. Hur tillbringar du julen?

Jag var hemma i skogen med familjen och åt jättemycket mat.

20. Favoritprogram på TV?
Big Bang Theory, Simpsons, Family Guy och massa olika matlagningsprogram hahahaha (töntiga jag)


21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej, man ska inte hata folk!

22. Bästa boken du läste i år?
Fjärilen i min hjärna.

23. Största musikaliska upptäckten?
Upptäckte att dubstep inte är så dåligt som jag hade fått för mig att det var, att the Ark utan tvekan är ett av dom bästa banden som finns (ja, jag står faktiskt för det) och att Kings of Leon och the Strokes är tråkiga live (BESVIKELSEN?!?!).

24. Något du önskade dig och fick?
En egen lägenhet!

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej, inte vad jag kommer på.

26. Årets bästa film?
Scott Pilgrim VS the world och Fantastic Mr. Fox!


27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade. Fyllde år mitt i veckan - men sen jävlar firade vi röven av oss i min nya lägenhet!

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite mer kärlek hade aldrig skadat!

29. Hur skulle du beskriva din stil i år?

Uhm... Svart och svår? Jeans, höga klackar, svart, drapererat, lager på lager, tights? Tumblrgirl-hipster-wannabe?

30. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Johnny Depp är ju en självklarhet. Sen även Michael Cera och Jesse Eisenberg! OCH RICK GENEST OMFG!!!!






32. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
....

33. Vem saknade du?
Farfar.

34. De bästa nya människorna du träffade?

Mina jobbkollegor och världens finaste, bästa Frida <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback