Du glömde din tröja här

Du glömde din tröja här. Den ligger på min stol, lite slarvigt upphängt på trekvart och med en liten brun fläck längst ner på kanten. Jag vet inte om du glömde den här med flit men den luktar fortfarande Du.
Din kudde ligger längst ner på min säng, längts nere vid kanten och den ramlar alltid ner bakom mina tidningar så jag får skjuta ut sängen och lägga tillbaka kudden igen. Den har alltid legat där och den kommer ligga där tills jag en dag inte bryr mig tillräckligt mycket för att orka plocka upp den igen. Jag vet inte om du glömde den här med flit men den luktar fortfarande Du.
Din sjal ligger fortfarande prydligt ihopvikt längst ner under alla mina tröjor. Den är lite smutsig och jag vågar inte ha på mig den för den luktar fortfarande Du.
Men om några veckor kommer jag inte komma ihåg något av detta. Minnet av dom kommer vittra sönder, sakta tyna bort tills jag inte riktigt kommer ihåg om dom finns i mitt rum eller i mitt huvud.

Men det jag alltid kommer komma ihåg är din hand mot min höft. Jag kommer aldrig glömma känslan av att ha dig nära klockan tre på natten, eller hur du sakta kliar mig på ryggen tills jag somnar. Hur du håller om mig hårt, hårt så jag blir alldeles för varm och pussar dig på kinden. Jag kommer aldrig glömma hur du lärde mig att spela gitarr och min hand är fortfarande kupad runt din i sömnen.

Bara så du vet så glömde jag mitt hjärta under din säng, och jag hoppas du hittar det snart för jag klarar mig inte utan dig.

© by Sandra Thorén, 17-03-09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback