Vill du byta med mig?

Käre gud, jag måste fråga en grej
Får man byta liv, är det okej?
För jag börjar bli lite trött på mig
så får jag byta liv? Vill du byta med mig?
Jag är ingenting speciellt, har inget att komma med
Jag är lite för smal och min ena fot är sned
Jag är inte särskilt snygg och jag har sneda tänder
Jag har dålig humor och jag har galet kalla händer
Du är dålig på att höra av dig men jag är sämre ändå
Jag kan inte vara sexig och jag är svår att förstå
Jag litar på folk jag inte känner
och jag har svårt att hålla fast vid vänner
Jag lyckas alltid köpa saker som är för dyra
Jag är liten, klen och ser ut som en 94:a
Jag har ingen klädstil och har tråkig frisyr
Jag har jobbig dialekt och säger konstiga "y"
Utan långt hår ser jag knappast ut som en tjej
och det värsta är att jag är för feg för att säga vad jag tycker om dig.

Så käre gud, jag måste fråga en grej
Får man byta liv, är det okej?
För jag börjar bli lite trött på mig
så får jag byta liv? Vill du byta med mig?

© by Sandra Thorén, 12-03-09

Kommentarer
Postat av: martina

God damn it bruden, jag ryser här. Du har talang !

2009-03-16 @ 17:48:24
URL: http://martinamanniche.blogg.se/
Postat av: svar: martina

åh, tack martina! nu blev jag jätteglad :)

2009-03-17 @ 12:21:56
URL: http://bananaspoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback